A könyvmolyok olvasási szokásai

Sziasztok!


Instagramon a követőimnek összeállítottam egy kvízszerűséget, amiben választós szavazásokkal "kérdeztem ki" őket, az olvasási szokásaikkal kapcsolatban. Tehát ebben a posztban a kis kutatásom eredményét mutatom meg nektek. (Ebben kb 80-90-en vettek részt)

Képtalálat a következÅ‘re: „teszt” (forrás: internet)

Szerintem ez egy érdekes dolog, de természetesen ez nagy annyira széleskörű. (Az egyes kérdéseknél a résztvevők száma eltérő lehet, mert nem mindenki szavazott mindegyik kérdésnél.) Na nem is húzom tovább az időt, lássuk az eredményeket!

Korcsoport

Az első kérdésem a korcsoportra vonatkozott, nagyjából szerettem volna tudni, hogy ki "tizenéves" és ki idősebb egy kicsit.
10-20 éves: 65 fő
20+ éves: 27 fő
Százalékokban nézve ez, 71, és 29 %.

Ki, mióta könyvmoly?

Szintén érdekes, életkorhoz igazítva, de ezt én most nem néztem. Az állás itt elég szoros
1-5 éve: 43
5+ éve: 46
Százalékokban: 48, 52

Egyszerre hány könyvet olvasol?

Ez érdekes, mert én régen többet olvastam egyszerre, bár utóbbi időben inkább csak egyet olvasok. Fura, lehet, hogy életkorral változik...?
egyet: 69 (73 %)
többet: 26 (27%)

Kötelezők

Hahaa, ez érdekes lesz. Vagy nem? Hé, a többség elolvassa. Ja, hát mert úgy is kell, igen! Olvassátok el a kötelezőket! :D
(Végülis majdnem 40 %-uk nem...)

Igen: 54 (59%)
Nem: 38 (41%)

Műfajok

Ki melyiket preferálja jobban? Érdekes, itt is van valószínűleg életkori felbontás...

Krimi: 14
Fantasy: 24
Romantikus : 26
(és a nyertes...) YA, ifjúsági könyvek: 28

Modern avagy klasszikus?

Azért itt az eredmény az lett, amire számítottam, 94 %-kal nyert a modern, én is azt választom.

Modern: 89
Klasszikus: 6

Megveszed/ Kölcsönzöd? (legtöbb esetben)

Ez itt a kérdés! Bár az emberek nagyrésze megveszi inkább, én arra számítottam, hogy kb fele-fele arány lesz... Persze ez nem azt jelenti, hogy az könyvmolyok 80 %-a nem jár könyvtárba, ez azt mutatja, hogy melyik gyakoribb.

Megveszi: 77
Kölcsönöz: 17

Mikor olvasol?

Az emberek 14 %-a inkább reggel/délelőtt, 86 %-a inkább délután/ este olvas. (13-82 ember az arány)

Hol olvasol szívesebben?

Kint a szabadban: 27 fő (29 %)
Bent a lakásban: 67 fő (71 %)

Az evés/ivás összefér az olvasással?

Vagyis eszel/iszol olvasás közben, vagy fordítva, olvasol evés közben? (általánosságban)

Igen: 20 (21%)
Nem: 76 (79%)

Ez lett volna a kis kutatásom, szerintem érdekes lett. Összegezve nagyjából azok lettek az eredmények, amikre számítottam. Én többségben az átlaghoz tartozok. És Te? Írd meg kommentben és azt is, ha van még valami hozzáfűznivalód! Szép napot! :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések